جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی

نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی

فهرست مطالب

ریسه 12 ولت یا 24 ولت حتی 220 ولت کدوم رو بخرم؟ نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی چگونه است؟ برا پیدا کردن پاسخ نگران نباشید، فقط این مقاله را بخوانید.

در این مقاله در بلاگ سایروکس ابتدا توضیح مختصری راجع‌به ولتاژ و نکات اصلی برای انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی را می‌خوانید. سپس با انواع ولتاژ ریسه ال ای دی را آشنا می‌شوید. و در ادامه افت ولتاژ و تاثیر ولتاژ در سایز برش را متوجه می‌شوید. همچنین به طور مختصر راهنمایی برای انتخاب ولتاژ ریسه 12 ولت یا 24 را می‌خوانید. و در پایان نکات نصب ریسه led را می‌خوانید.

با خواندن این محتوا یک بار برای همیشه نکات انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی را متوجه می‌شوید!

نکات و نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی به همراه تعریفی از ولتاژ

ابتدا به طور ساده ولتاژ را تعریف می‌کنیم و تاثیر و اهمیت آن را در هنگام انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی بیان می‌کنیم.

ولتاژ به زبان ساده اختلاف پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه در یک مدار الکتریکی است. این یعنی چه میزان انرژی نیاز است تا الکترون‌ها از یک سمت مدار حرکت و بعد از تخلیه انرژی در مصرف کننده یا بار به سمت دیگر مدار حرکت کند. ولتاژ عاملی است که باعث ایجاد جریان الکتریکی می‌شود.

پس اگر ولتاژ یک مدار زیاد باشد، میزان جریان پایین می‌آید. و اگر ولتاژ وجود نداشته باشد جریانی نیست و مصرف کننده‌ای هم روشن نمی‌شود!

انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی

حالا برای انتخاب ولتاژ ریسه led معیارهای زیر اهمیت دارد.

  • ولتاژ ریسه و منبع تغذیه
  • افت ولتاژ
  • مسافت یا طول ریسه led مورد نیاز

نگران نباشید در ادامه بیشتر راجع‌به این معیارها صحبت می‌کنیم.

برای خرید ریسه‌های برند سایروکس با طول عمر 25,000 و گارانتی 24 ماهه وارد صفحه خرید ریسه ال ای دی شوید.

انواع ولتاژ ریسه ال ای دی

برای انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی اول باید ولتاژهای موجود را بشناسیم. ریسه‌ها در دو نوع ولتاژ تولید می‌شود؛ ریسه ولتاژ پایین (low voltage) که شامل 5v، 12v و 24 ولت تولید می‌شود. و ریسه ولتاژ بالا (high voltage) که شامل ریسه 220 ولت یا 110 ولت است.

  • ریسه 5 ولت: این ریسه خیلی رایج نیست و در فواصل بسیار کوتاه و به صورت دکوری کاربرد دارد. و با USB هم می‌توانیم این ریسه را روشن کنیم.
  • ریسه 12 ولت: به دلیل افت ولتاژ در فواصل طولانی کاربردی ندارد اما به دلیل ولتاژ پایین ایمنی بالایی دارد.
  • ریسه24 ولت: ریسه LED 24 ولت در فواصل طولانی‌تر کاربرد دارد و سایز برش بزرگ‌تری به نسبت ریسه 12 ولت دارد.
  • ریسه 220 ولت: ریسه 220 ولت در فواصل طولانی کاربرد دارد و سایز برش آن معمولا بالای 1 متر است.

انواع ولتاژ ریسه ال ای دی

البته بدانید که ریسه 220 ولت سایروکس سایز برش 20 سانتی‌متر هم دارد. ولی ریسه‌های بازار سایز برش 50 تا 100 سانتی‌متر دارند.

برای استفاده از ریسه‌های ولتاژ پایین باید از درایور مخصوص و هم ولتاژ با ریسه استفاده کنیم. اما در ریسه‌های ولتاژ بالا نیازی به درایور نیست و به طور مستقیم به برق شهری متصل می‌شود. چون که ریسه ولتاژ پایین از برق DC و ریسه ولتاژ بالا برق شهری AC استفاده می‌کند.

آیا عدد ولتاژ تاثیری در شدت روشنایی ریسه دارد؟

هیچ تفاوتی در شدت نور در ولتاژهای مختلف وجود ندارد. فقط عدد لومن یا لومن بر وات در روشنایی دو ریسه تفاوت ایجاد می‌کند. در ولتاژ مختلف تنها چینش و طراحی مدار متفاوت است. تنها زمانی تفاوت نور ایجاد می‌شود که ریسه دچار افت ولتاژ شده باشد.

اگر به دنبال خرید یک ریسه LED هستید برای خلاصی از نکات خرید و خرید با کیفیت ریسه LED مقاله راهنمای خرید ریسه ال ای دی را بخوانید.

افت ولتاژ ریسه ال ای دی با افزایش طول مدار ریسه LED

در مدارهای الکتریکی با افزایش طول مدار، مقاومت افزایش پیدا می‌کند. اگر ریسه ال ای دی را یک مدار حاوی سیم مسی در نظر بگیریم با افزایش طول به دلیل مقاومت، شدت نور کاهش پیدا می‌کند. این یعنی ابتدای مدار یا ریسه LED شدت روشنایی و درخشندگی حداکتری را داریم و در انتهای مدار شدن نور کاهش پیدا می‌کند. دلیل این کاهش افزایش مقاومت و کاهش جریان الکتریکی است.

افت ولتاژ ریسه ال ای دی با افزایش طول مدار ریسه LED

همان‌طور که خواندید با افزایش طول مدار مقاومت بیشتر می‌شود و ما مجبور به استفاده از ولتاژ بالاتر یا 24 ولت هستیم. حال با استفاده از ولتاژ 24 ولت با استناد به قانون اهم با افزایش دو برابری ولتاژ جریان نصف می‌شود. و با افزایش جریان مقاومت مدار هم نصف می‌شود. پس در زمانی که فواصل دور است با استفاده از تبدیل ولتاژ 12 به 24 ولت باعث جلوگیری از کاهش شدت روشنایی ریسه در انتهای مدار می‌شویم.

برای جلوگیری از این تفاوت در شدت نور در ابتدا و انتها، انتخاب ولتاژ بالاتر یا جریان الکتریکی بالاتر و استفاده از چندین درایور ریسه چاره کار است. یا اینکه از ریسه LED با ولتاژ 220 ولت استفاده کنیم. برای مسافت‌های طولانی استفاده از این ولتاژ منطقی‌ و اقتصادی‌تر است.

در قسمت بعدی چند نکته راجع‌به سایز برش و تاثیر ولتاژ در آن صحبت می‌کنیم.

ثاثیر ولتاژ در سایز برش ریسه led

همان‌طور که خواندید، اندازه گروه چیپ LED یا همان سایز برش به ولتاژ بستگی دارد. محل برش ریسه در بین همین گروه‌های چیپ LED قررار دارد. این یعنی در ولتاژ کم فواصل گروه‌ها کمتر و سایز برش ریسه به هم نزدیک‌تر است.

اگر محل نصب ریسه LED در فواصل کوتاه و دارای گوشه‌های زیاد است باید از ریسه ولتاژ پایین 12 یا 24 ولت استفاده کنید. چون سایز برش نزدیک بهم آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد. در صورتی که پروژه شما بزرگ است استفاده از ریسه ولتاژ بالا و 220 ولت بهتر است. چون که ریسه 220 ولت را زیر 1 متر نمی‌توانید، برش دهید. البته یادمان نرود که سایز برش علاوه بر ولتاژ به نوع چیپ، تراکم چیپ و چینش (ریسه تک لاین یا دولاین) آن هم مرتبط است.

ثاثیر ولتاژ در سایز برش ریسه led؛ سایز برش ریسه 220 ولت سایروکس

بدانید که یکی از مزایای ریسه 220 ولت سایروکس سایز برش 20 سانتی‌متر است. این ریسه سایروکس حتی در فواصل کوتاه هم کاربرد دارد و آژادی عمل زیادی برای شما ایجاد می‌کند. 

حتما قبل از شروع پروژه به طور دقیق متراژ نصب و مکان نصب را بررسی کنید تا به مشکلی بر نخورید.

بیشتر بخوانید: آیا به دنبال ریسه‌ای با نور یکدست، انعطاف‌پذیری بسیار بالا، ضد آب و گرد و غبار هستید؟ پس همین حالا مقاله ریسه نئون فلکسی چیست؟ را بخوانید.

انتخاب ولتاژ ریسه 12 ولت یا 24؟

تکلیف ریسه ولتاژ بالا 220 ولت مشخص است در جاهایی که فواصل طولانی دارید، باید از این ریسه استفاده کنید اما بین 24 ولت و 12 ولت کدام ولتاژ ریسه بهتر است؟

ریسه 12 ولت یا 24 ولت کدام را انتخاب کنیم؟

یک ریسه led با ولتاژ 24 ولت بر متر حدود 1 آمپر جریان مصرف می‌کند در حالی که ریسه 12 ولت 2 آمپر مصرف دارد. با اینکه هر دو ولتاژ نور خروچی یکسانی دارد اما به دلیل کم کشیدن آمپر در ولتاژ 24 ولت بهتر است. اگر منبع تغذیه و طول برش برای شما اهمیت ندارد حتما از ولتاژ 24 ولت و نه 12 ولت استفاده کنید.

نکات نصب ریسه led

در این قسمت نکته‌وار راجع‌به نکات نصب ریسه LED صحبت می‌کنیم.

اولین نکته تناسب و یکی بودن ولتاژ منبع تغذیه و ریسه LED است. ریسه‌ها سایز برش متفاوتی نسبت به هم دارند، حتما از قبل سایز برش را از فروشنده بپرسید. با استفاده از سوکت اتصال ریسه می‌توانید دو ریسه را به هم متصل کنیم. اما باید دو ریسه هم ولتاژ را متصل کنید. حتما از محکم بودن و ایمن بودن اتصالات ریسه‌ها اطمینان حاصل کنید.

به ریسه‌ها فشار و خمش زیادی وارد نکنید، چون احتمال شکستن در آن‌ها زیاد است. اما ریسه ال ای دی سایروکس از تکنولوژی بدون سیم (Non wired) استفاده می‌شود. در ریسه non-wired امکان قطعی مدار تقریبا صفر است، چون سیم از مدار ریسه حذف می‌شود.

نکات نصب ریسه led

در صورت استفاده از ریسه با ولتاژ 220 ولت حتما از اتصالات و نصب ایمن آن اطمینان حاصل کنید. به دلیل ولتاژ بالا احتمال برق گرفتگی و آسیب زیاد است.

اگر محل نصب ریسه LED در فواصل کوتاه و دارای گوشه‌های زیاد است باید از ریسه ولتاژ پایین 12 یا 24 ولت استفاده کنید. چون سایز برش نزدیک بهم آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد. در صورتی که پروژه شما بزرگ است، استفاده از ریسه ولتاژ بالا و 220 ولت بهتر است. چون که ریسه 220 ولت را زیر 1 متر نمی‌توانید برش دهید. البته ریسه سایروکس در ولتاژ 220 ولت سایز برش 20 سانتی‌متر دارد.

حتما قبل از شروع پروژه به طور دقیق متراژ نصب و مکان نصب را بررسی کنید تا به مشکلی بر نخورید.

در ریسه‌های 220 ولت یک محدودیت وجود دارد و آن هم یکسوساز ولتاژ است. حتما در هنگام خرید ریسه از فروشنده میزان کارایی یکسو ساز را سوال کنید. یکسوکننده ولتاژ ریسه سایروکس حدود 25 متر کارایی دارد.

کارخانه سایروکس برترین تولید کننده ریسه ال ای دی

شرکت سایروکس پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات اتوماتیک تولید قطعات لامپ، چراغ و ریسه LED را دارد. این ماشین‌آلات باعث تولید ریسه ال ای دی با عمر مفید 25,000 هزار ساعت شده است. انواع ریسه ال ای دی سایروکس از تکنولوژی بدون سیم (Non wired) استفاده می‌شود. در ریسه non-wired امکان قطعی مدار تقریبا صفر است، چون سیم از مدار ریسه حذف می‌شود.

شار نوری در تکنولوژی بدون سیم ریسه 2 برابر ریسه‌های قدیمی و سیم‌دار است.

برخی از مزایای استفاده از ریسه ال ای دی سایروکس به شرح زیر است.

  • شار نور یا لومن وات 2 برابری
  • انعطاف بالا در برابر پیچش و خمش
  • امکان استفاده از دیمر برای کنترل نور
  • عدم چشمک زدن، قطعی زیاد مدار و پرنورتر

ما به واسطۀ ماشین‌آلات تزریق پلاستیک، انواع اکسترودر، مونتاژ برد الکترونیک (SMT)، مونتاژ اتوماتیک لامپ و بسته‌بندی از تولید کنندگان پیشرو صنعت روشنایی هستیم. به واسطۀ دستگاه‌های پیشرفته، زنجریۀ تامین کالا و آزمایشگاه پیشرفته، ارائه کالای ایرانی با کیفیت جهانی ممکن شده است.

مدت زمان گارانتی انواع ریسه ال ای دی سایروکس: 24 ماه از زمان خرید است. این ضمانت 24 ماهه و کیفیت در کنار قیمت مناسب، نشانگر بهترین ریسه ال ای دی است.

تنوع رنگ ریسه‌های ال ای دی سایروکس در ولتاژهای مختلف

جهت خرید ریسه ال ای دی از کارخانه سایروکس به صورت کلی و عمده با شماره 02188565788 تماس بگیرید. همچنین برای خرید تکی محصولات به صفحه نمایندگی سایروکس در سراسر کشور مراجعه کنید.

نکات و نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی

ریسه led با طول عمر 25 هزار ساعت، نور خطی و درجه حفاظت IP65 یک گزینه ایدئال برای نور پردازی در محیط‌های داخلی و خارحی است. حالا سایروکس با تکنولوژی بدون سیم (Non wired) و 24 ماه گارانتی ریسه ال ای دی را با ارزش‌تر کرده است.

در این محتوا نحوه انتخاب ریسه LED را خواندید و راجع‌به افت ولتاژ و نکات نصب اطلاعاتی کسب کردید. اگر باز هم سوالی راجع‌به نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی دارید در بخش دیدگاه سوالات، نظرات و تجربیات خود را برای سایروکس ارسال کنید.

تمامی گروه محصولی سایروکس دارای گارانتی برای تضمین کیفیت هستند. مدت زمان گارانتی کلیه لامپ‌های LED سایروکس، 12 ماه و کلیه ریسه و چراغ‌های LED سایروکس 24 ماه از زمان خرید است.

خرید بی‌دغدغه ریسه ال ای دی ممکن شد! جهت خرید مستقیم لامپ از کارخانه سایروکس به صورت کلی و عمده و دانستم قیمت ریسه ال ای دی با شماره 02188565788 تماس بگیرید. همچنین برای خرید تکی محصولات به صفحه نمایندگی سایروکس مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.elementor-posts-container .elementor-post{ padding:12px !important; }