جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی

راهنمای خرید پرژکتور ال ای دی

فهرست مطالب

پرژکتور ال ای دی حدود 25.000 ساعت عمر مفید دارد و در مقایسه با نسل قبلی خود هزینه‌های برق را به یک سوم کاهش می‌دهد! اما همه این مزایای در گرو خرید درست است، پس همین حالا راهنمای خرید پرژکتور ال ای دی را بخوانید تا از هزار توی نکات خرید خلاص شوید!

در این مقاله در بلاگ سایروکس راهنمای خرید پرژکتور LED را برای شما آماده کردیم. ابتدا چیستی، انواع و کاربرد پرژکتور LED را متوجه می‌شوید. سپس بیشتر به بررسی SMD و COB می‌پردازید و مقایسه این دو چیپ را می‌خوانید. بعد نکات قیمت، وات و بهره‌نوری را متوجه می‌شوید. سپس سه موضوع رنگ نور، زاویه تابش و شاخص نمود رنگ منتظر خواندن شما هستند. و در آخر سراغ بررسی نکات ضمانت و روش‌های استفاده از پرژکتور می‌روید.

با خواندن این راهنمای خرید پرژکتور LED تا انتها از هزار توی انتخاب رها شوید. بخوانید تا یک انتخاب آگاهانه و منطقی، به‌صرفه داشته باشید.

راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی؛ چیستی و کاربرد پرژکتور LED

پرژکتور ال ای دی (LED Flood Light) از یک محفظه یا قاب خارجی، کاسه انعکاس نور، چیپ COB یا SMD و یک درایور تشکیل شده است. نورافکن یا پرژکتور یک منبع پرنور و قوی مناسب برای مصارف داخلی و خارجی است.

نورافکن ال ای دی از لحاظ شکل مربعی، مستطیلی، گرد یا خطی هستند. و از لحاظ منبع نور به دو قسمت اصلی COB یا SMD تقسیم می‌شوند. و از لحاظ انرژی به 24 یا 12 برق شهری یا به صورت خورشیدی و باطری کار می‌کنند. وظیفه تبدیل برق 220 ولت به عهده بالاست یا درایور پرژکتور است.

پرژکتور ال ای دی چیست؟ پرژکتور led چه انواع و کاربردی دارد؟

کاربرد پرژکتور ال ای دی برای روشنایی در مساحت بزرگ است. برخلاف لامپ‌ها زاویۀ تابش پرژکتوها محدود نیست و مساحت زیادی را روشن می‌کند. پرژکتورهای led در ورزشگاه‌ها، ساختمان‌های بزرگ، کارخانجات، انبارها، پیاده‌روها، نور بیلبوردها، پارکینگ‌های بزرگ، پارک‌ها و باغ‌ها کاربرد دارد.

در ادامه دو نوع اصلی پرژکتور ال ای دی را با محوریت راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی توضیح می‌دهیم.

پرژکتور SMD؛ با قابلیت پخش نور بالا

کلمه smd مخفف Surface Mounted Device به معنی ال ای دی نصب شده در سطح است. فناوری اس ام دی به دلیل حرارت کمتر طول عمر بالایی دارد. فناوری smd به نسبت فناوری cob به ازای توان کمتر، لومن بیشتری تولید می‌کند. این یعنی پرژکتور اس ام دی با انرژی کمتر نور بیشتری تولید می‌کند.

پرژکتور SMD چیست؟

 

پرژکتور smd برای روشنایی در متراژهای بالا انتخاب بهتری است. این پرژکتور پخش نور بالایی دارد و امکان تولید در سه رنگ نور متداول یعنی آفتابی، مهتابی و سفید یخی تولید می‌شود.

پرژکتور COB؛ با قابلیت پرتاب نور بالا

پروژکتورهای COB مخفف Chip on Board از یک تراشه LED تکی که مجموعه از چند دیود در یک صفحه است ساخته می‌شود. پرژکتور سی او بی به شکل پنل یا صفحه نورانی نصب شده در سطح است. در پرژکتور COB به دلیل استفاده از خنک کننده آلومینیومی قیمت بیشتری به نسبت پرژکتور smd دارد. پرژکتور سی او بی تک رنگ و تنها در رنگ سفید تولید می‌شود.

پرژکتور COM چیست؟

 

به دلیل استفاده از رفلکتور نور پرژکتور cob مترکز و معمولا در زاویه 90 درجه است. نور این پرژکتور باریک، تمیزتر از smd و متمرکز است. در اتاق‌های که سقف بلند دارند یا به دنبال نور با تمرکز بیشتر هستید cob گزینه بهتری است.

مقایسه پرژکتور COB و SMD

پرژکتور SMD به نسبت پرژکتور COB پرکاربردتر است. پرژکتور اس ام دی نور یکنواخت و پوشش منطقه وسیع‌تری به نسبت فناوری cob دارد. اما فناوری COB نور متمرکز و درخشان‌تری دارد. پرژکتور SMD حجم کمتری اشتغال می‌کند و باریک‌تر است. از طرفی COB کیفیت نوربالاتری دارد و زاویه تابش نور محدودتری دارد.

فناوری SMD فضای گسترده و محیط بزرگ را روشن می‌کند اما سی او بی به دلیل پرتاب نور بیشتر در فضای باز و در ارتفاع بالا کاربرد دارد.

قیمت پرژکتور ال ای دی

قیمت انواع پرژکتور ال ای دی با توجه به جنس قاب بیرونی، چیپ تولید کننده نور و لنز قیمت گذاری می‌شود. از لحاظ چیپ قیمت پرژکتور COB به نسبت SMD گران‌تر است. توجه کنید که در زمان اختصاص بودجه به هزینه‌های کابل کشی و نصب هم توجه کنید.

پرژکتور SMD به نسبت COB قیمت اقتصادی‌تری دارد.

توجه به قیمت و توان در هنگام خرید پرژکتور ال ای دی

وات یا توان مصرفی پرژکتور ال ای دی

پرژکتور ال ای دی معمولا از 50 وات تا 1000 وات در بازار موجود است. البته پرژکتورهای 100، 150، 200 و 400 وات خرید بیشتری دارند. وات به معنی این است که به ازای هر ساعت چه مقدار انرژی مصرف می‌شود.

از این جهت توان یا وات مهم است که به دلیل استفاده از چندین پرژکتورLED هزینه‌های معقولی به ازای روشنایی مناسب و مورد نیاز بپردازید. فاکتور وات روی کارتن نوشته شده است اما مهم‌تر از وات، بهره‌نوری است که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

بهره‌نوری یا لومن بر وات

بهره‌نوری یا لومن بر وات یعنی به ازای مصرف هر 1 وات چه میزان نور تولید می‌شود. هرچقدر که بهره‌نوری یک پرژکتور بالاتر باشد نشانگر کیفیت بالاتر پرژکتور و مصرف پایین انرژی در مقابل تولید نور بیشتر است. بهره نوری از تقسیم لومن بر وات بدست می‌آید، اگر پرژکتوری به ازای 100 وات 8000 لومن تولید کند، بهره‌نوری آن 80 w/lm است. بهره‌نوری 80 تا 90 لومن بر وات در پرژکتورهای led نشان از کیفیت خوب است.

در هنگام خرید پرژکتور به بهره‌نوری یا لومن بر وات توجه کنید نه وات!

هرچه بهره‌نوری بالاتر باشد یعنی کیفیت پرژکتور بیشتر است و با انرژی کمتر نور بیشتری تولید می‌کند.

پرژکتور led نسبت پرژکتورهای متال هالید و سدیمی تا 80% در وصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

بهره نوری و لومن معیاری مهتر از وات است. برا یآشنایی با این معیار سنجش کیفیت محصولات روشنایی مقاله لومن چیست؟ را بخوانید.

رنگ نور پرژکتور led

پرژکتور ال ای دی معمولا تک رنگ یا RGB و چند رنگ هستند. پرژکتور‌های RGB قابلیت کنترل رنگ دارند و بیشتر جنبه تزئیناتی دارند. از طرفی پرژکتور سی او بی تک رنگ و تنها در رنگ سفید تولید می‌شود. اما در پرژکتور SMD تنوع رنگی بیشتر است و در رنگ نور آفتابی، مهتابی و نچرال یا سفید یخی تولید می‌شود.

رنگ نور پرژکتور ال ای دی

واحد تعیین کننده رنگ نور کلوین با نماد K است. رنگ نور آفتابی 3000 کلوین بیشتر مناسب رستوران‌ها، باغ‌ها و منازل مسکونی است. رنگ نور مهتابی 4000 کلوین با رنگ طبیعی خود برای مکان‌های صنعتی و کاری مناسب است. و در نهایت رنگ سفید یخی یا نچرال 5000 تا 6500 کلوین مانند رنگ طبیعی روز است و برای مصارف امنیتی و فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ نور تا حدود 3000 کلوین نور گرم و زرد هستند که برای فضاهای دوستانه و صمیمی است. رنگ نور 4000 کلوین یا مهتابی برای محیط کاری و نور با رنگ نور 5000 تا 6500 به دلیل خیرگی کمتر مناسب مصارف امنیتی و فضای بیرونی است.

زاویه تابش پرژکتور ال ای دی

به طور معمول زاویه تابش 90 درجه در اکثر پرژکتور ال ای دی وجود دارد. اما اگر قصد دارید پررکتور led را در فاصله نزدیک به زمین و ارتفاع کم نصب کنید زاویه تابش بیشتر از 90 درجه و پرژکتور smd باشد. اما اگر در ارتفاع زیاد قصد نصب پرژکتور را دارید، زاویه کمتر از 90 درجه و پرژکتور cob باشد.

زاویه تابش میزان گسترش نور را برای شما مشخص می‌کند، زاویه با یکای درجه بیان می‌شود. هرچه عدد آن بزرگ‌تر باشد به این معناست که پروژکتور فضای بیشتری را روشن می‌کند. به همین ترتیب هرچه کمتر باشد، محیط کوچکتری را روشن می‌نماید.

توجه به شاخص نمود رنگ و زائیه تابش در هنگام خرید پرژکتور ال ای دی

شاخص نمود رنگ در پرژکتور

شاخص جهانی cri در واقع کیفیت یک منبع نور را از لحاظ اینکه رنگ‌های محیط در زیر نور یک منبع، چقدر به رنگ واقعی خود نزدیک هستند را بررسی می‌کند.

مفهوم CRI کوتاه شده Color Rendering Index و به معنای فارسی شاخص نمود رنگ است. شاخص تفکیک رنگ در پرژکتور باید عدد 80 باشد. اما اگر برای کاربری‌های خاصی نیاز دارید که کیفیت و تشخیص رنگ در آن اهمیت دارد باید پرژکتور‌های با شاخص نمود رنگ بالای 80 تهیه کنید.

شاخص تفکیک رنگ چیست و چه اهمیتی در روشنایی دارد؟ جواب این سوال در مقاله شاخص نمود رنگ چیست؟ منتظر خواندن شماست.

برند معتبر و گارانتی برای تضمین کیفیت

گارانتی و برند معتبر دو بردار خونی کیفیت هستند! مرغوبیت پرژکتور گرو تضمین کیفیت است که با گارانتی انجام می‌شود. اگر پرژکتوری گارانتی کوتاه مدتی دارد شک کنید! برای مثال برند سایروکس 24 ماه از زمان خرید پرژکتور SMD خود را ضمانت بی قید شرط می‌کند.

جهت خرید مستقیم پرژکتور led از کارخانه سایروکس به صورت کلی و عمده با شماره 02188565788 تماس بگیرید. همچنین برای خرید تکی محصولات به صفحه نمایندگی سایروکس مراجعه کنید.

توجه به درجه حفاظت یا IP در پرژکتور led

درجه حفاظت یا IP نشانگر میزان مقاومت پرژکتور در برابر نفوذ گردوغبار و آب است. یکی از مهم‌ترین موارد برای درجه حفاظت قاب بیرونی پرژکتور ال ای دی است. قاب بیرونی از فلز، پلاستیک، آلومینیوم دایکاست و استیل ضد زنگ ساخته می‌شود. اما ما خرید پرژکتور با قاب آلومینیوم را برای فضای بیرونی پیشنهاد می‌کنیم. چون در برابر تابش نور خورشید، باران و دیگر تهدیدهای طبیعی مقاوم است. از طرفی گرمای درون پرژکتور را به راحتی دفع می‌کند.

توجه به درجه حفاظت یا IP در پرژکتور ledپرژکتورهای IP65 کاملا در برابر نفوذ خاک و گرد و غبار مقاوم هستند و از تمامی جهات در برابر آب کم فشار ایمن هستند. پرژکتورهایی با IP66 برای مناطق بارانی شمالی مناسب هستند چون کاملا از بابت آب باران خیالتان راحت است، البته IP65 مناسب مناطق بارانی است.

اگر قصد خرید پرژکتور تزئیناتی برای استفاده در زیر آب را دارید باید IP67 یا IP68 را خرید کنید.

روش‌های استفاده از پرژکتور ال ای دی

پرژکتور ال ای دی را در مکان‌های که عبور و مرور کم است با استفاده از سنسور حرکتی می‌توانیم روشن کنیم. روشنایی دائم پرژکتور در زمانی که عبور و مرور همیشگی است یا در مکان‌های داخلی قرار است از پرژکتور استفاده کنیم باید استفاده شود.

روش‌های استفاده از پرژکتور ال ای دی

همچنین برای فضای بیرونی توصیه می‌کنیم، سنسور فتوسل استفاده شود. چون در فضای بیرون این سنسور به محض تاریک شدن هوا روشن و پس از روشن شدن هوا به طور خودکار پرژکتور را قطع می‌کند.

و با فناوری SMD و COB حدود 70 تا 80 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

های smd سایروکس؛ پرژکتوری با 24 ماه گارانتی بی‌قید و شرط

سایروکس نورافکن ال ای دی خود را با ضمانت 24 ماهه عرضه می‌کند. عمر مفید پرژکتور led سایروکس 25 هزار ساعت است. این پرژکتورها با فناوری smd حدود 70 تا 80 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند. در لامپ ال ای دی SMD لحیم کاری روی برد و بدون انجام سوراخ انجام می‌شود.

فناوری اس ام دی به دلیل حرارت کمتر طول عمر بالایی دارد. کاهش هزینه، افزایش کیفیت مونتاژ و کاهش حجم نهایی مدار از مزایای فناوری smd است.

سری محصولات سایروکس در خانواده پرژکتور ال ای دی به شرح زیر است.

  • پروژکتور ال‌ای‌دی 50 وات
  • پروژکتور ال‌ای‌دی 100 وات
  • پروژکتور ال‌ای‌دی 200 وات
  • پروژکتور ال‌ای‌دی 300 وات

پرژکتورهای سایروکس IP65 کاملا در برابر نفوذ خاک و گرد و غبار مقاوم هستند.

این پرژکتورها در سه رنگ نور آفتابی، صدفی و مهتابی تولید می‌شود. و در هر کارتن از این محصول 10 پرژکتور قرار دارد.

برای دانستن قیمت پرژکتور ال ای دی 50، 100، 200 و 300 وات به صورت کلی، با شماره تماس 02188565788 بگیرید. همچنین برای خرید پرژکتور ال ای دی سایروکس به صورت تکی به صفحه نمایندگان مراجعه کنید.

راهنمای خرید پرژکتور LED؛ خرید پرژکتور ال ای دی

راهنمای خرید پرژکتور ال ای دی را بخوانید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید! اگر به دنبال روشنایی در فضای گسترده هستید، SMD را انتخاب کنید. اگر به دنبال نور با زاویه تابش متمرکز هستید و در ارتفاع زیاد به دنبال روشنایی هستید COB را بخرید. در پایان SMD به نسبت COB قیمت اقتصادی‌تری دارد.

در این مقاله نکاتی مثل انواع، چیستی و کاربرد، انواع چیپ نور، شاخص نمود رنگ، قیمت و درجه حفاظت پرژکتور، رنگ نور، زاویه تابش و روش‌های استفاده از پرژکتور را دانستید. اگر باز هم سوالی راجع‌به خرید پرژکتور ال ای دی در ذهن دارید. لطفا در بخش دیدگاه سوالات و تجربیات را برای سایروکس ارسال کنید.

سایروکس تولید کننده پرژکتور‌های SMD با طول عمر 25 هزار ساعت با گارانتی 24 ماهه است.

تمامی گروه محصولی سایروکس دارای گارانتی برای تضمین کیفیت هستند. مدت زمان گارانتی کلیه لامپ‌های LED سایروکس، 12 ماه و کلیه ریسه، چراغ‌های LED و پرژکتورهای سایروکس 24 ماه از زمان خرید است.

جهت خرید مستقیم پرژکتور led از کارخانه سایروکس به صورت کلی و عمده با شماره 02188565788 تماس بگیرید. همچنین برای خرید تکی محصولات به صفحه نمایندگی سایروکس مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.elementor-posts-container .elementor-post{ padding:12px !important; }