جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای خرید لامپ لوستری

راهنمای خرید لامپ لوستری

فهرست مطالب

آیا به دنبال بهترین لامپ برای لوستر هستید؟ خب در مقاله درستی قرار دارید، راهنمای خرید لامپ لوستری برای شما نوشته شده است تا لامپی با ضمانت و کیفیت درست را انتخاب کنید.

این محتوا در بلاگ سایروکس، 6 نکته اصلی خرید لامپ لوستر آماده خواندن شماست. بعد از تعریفی از لامپ لوستری با انواع لوستر از لحاظ طراحی و نوع سرپیچ آشنا می‌شوید. سپس مشغول خواندن نکات شدت نور و رنگ نور می‌شوید. در آخر سراغ بررسی موضوع قیمت و ضمانت می‌روید.

با خواندن این محتوا تمام نکاتی که در هنگام خرید لامپ لوستر نیاز دارید در سریع‌ترین و خلاصه‌ترین شکل ممکن آماده ارائه به شماست.

نقطه صفر راهنمای خرید لامپ لوستری؛ تعریفی از لامپ لوستری

از دیرباز که لامپ‌های رشته‌ای توزرد از آب درآمدند و به انسان و محیط زیست ضرر رساندند. نسل دوم لامپ یعنی لامپ فلورسنت با طول عمر بالاتر به وجود آمد. اما این لامپ هم به دلیل جیوه برای انسان و محیط زیست ضرر داشت. همچنین با تولید نور فرابنفش هم به وسایل خانه، هم به چشم و هم به لباس‌ها آسیب وارد می‌کرد.

کم کم این دو لامپ خود را به لامپ لوستری led با طول عمر بالا و بدون ضرر برای محیط زیست و انسان دادند. لامپ لوستری طول عمر بالغ بر 15 هزار ساعت دارد و برای انسان و محیط زیست اصلا مضر نیستند. از طرفی تنوع زیادی دارد و برای هر لوستری یک لامپ به خصوص وجود دارد.

لامپ لوستری چیست و چه انواعی دارد؟

 

پس در نتیجه این قسمت از محتوا باید بگوییم بهترین لامپ برای لوستر خانواده لامپ led است. لامپ لوستری LED حدود 2 برابر لامپ کم مصرف فلورسنتی در لوستر عمر می‌کند! تازه تا 90% انرژی را تبدیل به نور می‌کند و تا 80% در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.

برای خرید لامپ لوستری به صورت کلی و جزئی با ضمانت 12 ماهه و طول عمر 15 هزار ساعت وارد صفحه لامپ لوستری شوید.

1_انواع لوستر و لامپ led از لحاظ سرپیچ و طراحی

برای انتخاب لامپ لوستر باید به سبک، طراحی لوستر و سرپیچ آن توجه کنید. لوستر‌ها معمولا در مدل‌های مدرن، کلاسیک، رترو و سفارشی در بازار وجود دارد. لوسترهای مدرن هم امروز از ریسه ال ای دی استفاده می‌کنند پس نیازی به لامپ ندارند.

بهتر است برای لوستر کلاسیک از لامپ اشکی یا شمعی مات استفاده کنید. اگر هم جنبه زیبایی برای شما مهم است از لامپ لوستری فیلامنتی استفاده کنید.

سرپیچ لامپ لوستری بیشتر E14 یا E27 است و در برخی موارد از نوع استارتی و سوزنی هم در لوسترها استفاده می‌شود.

لامپ اشکی به دلیل داشتن خمیدگی در نوک جذابیت بیشتری دارد. اما لامپ شمعی طراحی مینیمال و ساده دارد.
و حتما توجه کنید که لامپ بزرگ‌تر یا خیلی کوچک‌تر از لوستر نباشد.

انواع لوستر و نحوه انتخاب لامپ لوستری مناسب

شرکت سایروکس در حال حاظر لامپ لوستری اشکی را در 3 مدل زیر تولید می‌کند.

  • لامپ ال‌ای‌دی فیلامنتی اشکی 4 وات
  • لامپ ال‌ای‌دی شمعی اشکی 7 وات شفاف
  • لامپ ال‌ای‌دی شمعی اشکی 7 وات مات

لامپ‌های بدنه شیشه‌ای یا لامپ اشکی شمعی بیشتر مناسب لوسترها هستند.

سایروکس لامپ لوستری با حباب شیشه‌ای هم تولید می‌کند. همچنین ما لامپ فیلامنتی را با سرپیچ E14 تولید می‌کنیم. در صورتی که سرپیچ شما E14 نیست باید از لامپ حبابی یا دیگر لامپ‌ها استفاده کنید که در بخش بعدی توضیح می‌دهیم.

2_توجه به نوع سرپیچ لامپ لوستری

در صورتی که لوستر شما از سرپیچ E27 یا سرپیچ معمولی استفاده می‌کند باید از لامپ حبابی با ولتاژ پایین استفاده کنید. در غیر این صورت بیشتر از سرپیچ E14 استفاده می‌شود. البته لوستر‌هایی با سرپیچ سوزنی و استارتی هم وجود دارد.

کلمه E که از اول اسم ادیسون گرفته شده است و اشاره به قطر سرپیچ دارد یعنی سرپیچ E14 قطر 14 میلی‌متر دارد.

لامپ حبابی بیشتر در لوسترهای چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سایروکس لامپ حبابی را از توان 9 تا 20 وات تولید می‌کند. لامپ لوستر هم در توان زیر 12 وات موجود است. و سایروکس در توان 4 و 7 وات لامپ لوستری را تولید می‌کند.

کاربرد و انواع سرپیچ چیست؟ اگر سرپیچ لامپ و لوستر یکی نیست باید چیکار کنیم؟ لوستر با سرپیچ e14 دارید اما می‌خواهید، لامپ حبابی با سرپیچ e27 استفاده کنید، باید چیکار کرد؟ در مقاله انواع سرپیچ لامپ، پاسخ این سوالات برای شما آماده شده است.

3_شدت نور یا لومن بر وات

در هنگام خرید لامپ لوستر باید به شدت نور یا لومن لامپ توجه کنید. همچنین متراژ اتاق و تعداد شاخه لوستر هم در خرید لامپ دخیل هستند. تقریبا به ازای هر یک متر مربع 30 تا 60 لومن نور کافی است. همچنین هرچه شاخه‌های لوستر بیشتر باشد، استفاده از لامپ لوستری با توان کمتر معقول است.

در ضمن لامپ‌های لوستری با سرپیچ E14 با توان کمتر از 12 وات وجود دارد. اگر توان بیشتر نیاز دارید باید لوستر با سرپیچ E27 تا لامپ حبابی با توان بالاتر خرید کنید.

در اصل لامپ لوستر بیشتر از نوع شمعی یا اشکی است.

در هنگام خرید به توان نه، بلکه به لومن لامپ توجه کنید. لامپی را انتخاب کنید که با توان کمتر لومن یا شدت نور بالاتری دارد. در ضمن در هنگام انتخاب توان و لومن باید این سوال را بپرسیم آیا لوستر تنها منبع نور اون فضا یا نور تکمیل کننده است؟

برای پیدا کردن بهترین مارک لامپ لوستری به لومن توجه کنید

اگر لوستر تنها منبع نوری است باید توان بالاتر و لومن بیشتری داشته باشیم. اما اگر جنبه تزئیناتی آن بیشتر است باید لامپ با توان کمتر حتی لامپ تزئینی مثل لامپ فیلامنتی خرید کنیم.

برای آشنایی با معیار کیفیت سنجی لامپ و داستن جواب سوال لومن چیست مقاله شدت نور چیست؟ را بخوانید.

4_انتخاب رنگ نور مناسب

در هنگام خرید لامپ لوستری باید بدانید که سه رنگ نور آفتابی، مهتابی و نچرال (یخی) برای لامپ لوستر وجود دارد. لامپ افتابی به دلیل نزدیکی به نور خورشید برای انسان آرامش‌بخش است. و برای لوستر‌های اتاق خواب و فضای استراحت باید از این رنگ نور خرید کنیم.

نکات انتخاب رنگ نور لامپ لوستری

در فضاهایی مثل اتاق نشیمن یا اتاق کار لامپ مهتابی بهترین گزینه است چون نشاط آور است. در نهایت رنگ نور صدفی نوری مابین آفتابی و مهتابی است. و در محیط‌های اداری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرد. از طرفی بهترین رنگ نور برای هر مکانی از خانه است.

5_قیمت لامپ لوستری

به جز لامپ فیلامنتی لامپ‌های لوستر از لحاظ تکنولوژی ساخت یکی هستند. لامپ لوستری با حباب شفاف به نسبت نوع مات گران‌تر هستند. قیمت لامپ لوستر با توجه به کیفیت، برند، توان و ضمانت تعیین می‌شود.

از خرید لامپ‌های ارزان بی‌نام و نشان و بدون ضمانت اجتناب کنید. چون که در نهایت به دلیل کیفیت و عمر بالاتر خرید از برندهای معتبری چون سایروکس به نفع شما است.

لامپ سوزنی در بازار به نام لامپ های سوزنی LED-SMD یا لامپ ژله‌ای معروف است.

در بین لامپ لوستر پر مصرف‌ترین لامپ‌ها یا نسل اول یعنی لامپ رشته‌ای و فلورسنتی از LED ارزان‌تر هستند. لامپ‌های با سرپیچ استارتی و سرپیچ استارتی COB بالاتری قیمت را دارند.

لامپ لوستر SMD حبابی هم معمولا به نسبت لامپ با سرپیچ E14 کمی قیمت بالاتری دارند.

در نهایت با توجه به طول عمر، شدت نور بالا و عدم آسیب به محیط زیست و انان لامپ لوستری ال ای دی یا SMD حتی COB به‌صرفه‌تر هستند.

نکات مهم راجع‌به قیمت لامپ لوستری

6_ضمانت و برند تولید کننده لامپ لوستر

لامپ لوستر را با ضمانت و از تولید کننده معتبر خرید کنید. چون با این کار به کیفیت لامپ اطمینان دارید. فراموش نکنید که ضمانت، برند معتبر و کیفیت محصول سه برادر خونی هستند. لامپ لوستری سایروکس با ضمانت 12 ماهه تولید و عرضه می‌شود.

اگر به دنبال لامپ لوست با توان بیشتر هستید باید از لامپ حبابی استفاده کنید. چون که لامپ لوستری در توان زیر 12 وات تولید می‌شود. برای خرید عمده لامپ حبابی ال ای دی به صفحه لامپ حبابی LED مراجعه کنید. و برای خرید تکی به صفحه نمایندگان در بخش منو مراجعه کنید.

6 نکته به پایان رسید اما به دلیل اینکه چندین بار اسم از لامپ فیلامنتی در متن آورده‌ایم در بخش بعدی کمی راجع به این لامپ توضیح می‌دهیم.

لامپ فیلامنتی چیست؟

لامپ ال ای دی فیلامنتی در واقع نسل جدید لامپ فیلامنتی ساخته دست ادیسون است. لامپ فیلامنتی، لامپی مدرن و دکوراتیو است و در دسته لامپ های دکوراتیو یا تزئینی قرار می‌گیرد.

لامپ فیلامنتی لامپی شیک با حالت نوستالژیک دارد. در واقع شباهت این لامپ‌ها به لامپ رشته‌ای قدیمی یکی از دلایل محبوبیت این لامپ cob است.

لامپ فیلامنتی با سرپیچ E27 و E14 تنها در رنگ نور زرد تولید می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با لامپ فیلامنتی، مزایا و معایب این لامپ دکوراتیو وارد مقاله لامپ فیلامنتی چیست؟ شوید.

خرید عمده لامپ ال ای دی شمعی اشکی از سایروکس

لامپ ال ای دی اشکی رفلکتوری به شکل اشک دارد و به این نام معروف است. لامپ اشکی ال ای دی در لوستر کاربرد دارد و با سرپیچ E14 تولید می‌شود. لامپ شمعی مات و شفاف زاویه تابش 250 درجه و لامپ ال‌ ای‌ دی فیلامنتی 330 درجه زاویه تابش دارد.

سایروکس تولید کننده لامپ لوستری

شرکت سایروکس در حال حاظر لامپ لوستری اشکی را در 3 مدل زیر تولید می‌کند.

  • لامپ ال‌ای‌دی فیلامنتی اشکی 4 وات
  • لامپ ال‌ای‌دی شمعی اشکی 7 وات شفاف
  • لامپ ال‌ای‌دی شمعی اشکی 7 وات مات

سایروکس ضمانت 12 ماهه را روی لامپ شمعی اشکی خود ارائه می‌دهد. عمر مفید لامپ شمعی و اشکی سایروکس 15 هزار ساعت است. در هر کارتن از سری خانواده لامپ لوستری 100 لامپ وجود دارد.

لامپ شمعی و اشکی سایروکس چه ویژگی‌های دارد؟

  • پخش نور یکنواخت بدون فلیکر ( سو سو)
  • عاری از مواد مضر هم چون سرب و جیوه و اشعه UV
  • دوست‌دار محیط زیست
  • دارای گرید انرژی A+
  • راندمان بالا و عدم افت شار نوری

برای خریدن لامپ لوستری به صورت عمده، با شماره تماس 02188565788 بگیرید. همچنین برای خرید لامپ لوستری سایروکس به صورت تکی به صفحه نمایندگان مراجعه کنید.

پایان راهنمای خرید لامپ لوستر

لامپ لوستر یک لامپ تزئیناتی اما مهم است. چرا که علاوه بر مصرف انرژی پایین باید زیبا باشد و همچنین طول عمر بالایی داشته باشد. در راهنمای خرید لامپ لوستری 6 نکته من جمله، انواع لامپ لوستر، رنگ نور، ضمانت، قیمت، نوع سرپیچ و شدت نور را متوجه شدید.

اگر باز هم سوالی راجع‌به مقاله راهنمای خرید لامپ لوستری دارید. در بخش دیدگاه نظرات، سوالات و تجربیات خود را برای سایروکس ارسال کنید.

لامپ شمعی اشکی سایروکس 15.000 ساعت عمر مفید دارد و 12 ماه گارانتی بی‌قید شرط خیال شما را از کیفیت راحت می‌کند. لامپ لوستری سایروکس بدون خطر برای چشم انسان و فاقد نور فراءبنفش و مادون قرمز است. تفکیک رنگ این لامپ 80% است یعنی انعکاس نور و رنگ‌ها را واقعی‌تر می‌بینید.

دیگه وقتشه لامپ LED سایروکس توی لوسترها باشه(:

تمامی گروه محصولی سایروکس دارای گارانتی برای تضمین کیفیت هستند. مدت زمان گارانتی کلیه لامپ‌های LED سایروکس، 12 ماه و کلیه ریسه، چراغ‌های LED و پرژکتورهای سایروکس 24 ماه از زمان خرید است.

جهت خرید مستقیم لامپ شمعی و اشکی led از کارخانه سایروکس به صورت کلی و عمده با شماره 02188565788 تماس بگیرید. همچنین برای خرید تکی محصولات به صفحه نمایندگی سایروکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.elementor-posts-container .elementor-post{ padding:12px !important; }