جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ریسه نئون فلکسی چیست؟

ریسه نئون فلکسی چیست؟

فهرست مطالب

از یک ریسه چه انتظاری میشه داشت!؟ خلق نور یکدست، انعطاف‌پذیری بسیار بالا، ضد آب و گرد و غبار، مصرف بسیار پایین انرژی و نصب آسان، همه‌ی این ویژگی‌ها برای ریسه نئو فلکسی است!

در این محتوا در بلاگ سایروکس سراغ سوال ریسه نئون فلکسی چیست؟ می‌روید. ابتدا راجع‌به چیستی و ویژگی‌های ریسه نئون فلکسی می‌خوانید. سپس انواع این ریسه شلنگی و کاربرد آن را متوجه می‌شوید. و بعد مشخصات فنی مانند ابعاد، تراکم تا ولتاژ کاری و فناوری بدون سیم را می‌خوانید.

و در نهایت شرایط استفاده، اجزای جانبی ریسه فلکسی و تفاوت ریسه فلکسی با ریسه ال ای دی را بخوانید.

با خواندن این محتوا در کمتر از 9 دقیقه با ریسه نئون فلکسی آشنا می‌شوید.

ریسه نئون فلکسی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ریسه نئون فلکسی یا Neon Flex نسل جدیدی از ریسه ال ای دی است. ریسه فلکسی از دسته ریسه گرد و شلنگی است. در این ریسه بر خلاف ریسه‌های عادی نور نقطه‌ای وجود ندارد. ولتاژ کاری ریسه Neon Flex در دو ولتاژ 220 تا 230 و 12 ولت در بازار وجود دارد.

البته مشخصات فنی این ریسه را در بخش ابعاد و مشخصات ریسه فلکسی از ضخامت، تراکم و ولتاژ کاری بیشتر بررسی می‌کنیم.

ریسه نئون فلکسی از SMD به همراه روکش PVC ساخته می‌شود. همین روکش پلاستیکی و استفاده از تکنولوژی بدون سیم (Non wired)، دلیل انعطاف‌پذیری بسیار زیاد این ریسه نوری است. استفاده از روکش پلاستیکی PVC نه تنها روی خروجی نور اثر منفی ندارد، بلکه دلیل ایجاد نور یکدست و نئونی است.

ریسه نئون فلکسی چه ویژگی‌ هایی دارد؟

برخی از ویژگی‌های ریسه نئون فلکسی به شرح زیر است.

  • انعطاف‌پذیری بسیار بالا
  • شکل گیری و نصب آسان
  • درخشندگی و کیفیت نور بالا
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • فاقد گازهای سمی و سرب
  • نور پاک و بدون ضرر برای چشم انسان

ویژگی های اصلی ریسه نئون فلکسی

قیمت ریسه نئون فلکسی به نسبت دیگر ریسه‌ای نوری بیشتر است. در واقع ریسه نئون فلکسی جایگزینی برای ریسه‌های شیشه‌ای با گاز نئون است. اگر عمر ریشه شیشه‌ای را 10 هزار ساعت در نظر بگیریم، عمر ریسه نئون فلکسی تقریبا 2 برابر و 25,000 ساعت است.

ریسه‌های نئون فلکسی در بازار در حلقه‌های 50 تا 100 متری موجود هستند. معمولا این ریسه را در اندازه کمتر از 5 متر به فروخته نمی‌شود.

خرید ریسه LED چَم و خَم خود را دارد و باید به نکات ریز و درشتی توجه کنید. با خواندن مقاله راهنمای خرید ریسه LED از هزار توی نکات خرید خلاص شوید!

انواع ریسه نئون فلکسی از مولتی کالر تا تک رنگ

چون ریسه‌ LED نئون فلکسی انواع خاصی ندارند از لحاظ رنگ، ولتاژ و تراکم یا تعداد چیپ در هر متر تقسیم‌بندی می‌شوند. ریسه‌های فلکسی، تک رنگ یا RGB و ریسه با ولتاژ 220 یا 12 ولت انواع ریسه نوری نئون فلکسی هستند.

رنگ نور آفتابی، مهتابی، بنفش، سفید،، سبز، فیروزه‌ای، صورتی، آبی و قرمز در ریسه نوری فلکسی وجود دارد. همچنین در برخی از ریسه‌‌های نئونی از فناوری RGB استفاده می‌شود که قابلیت کنترل رنگ نور را به شما می‌دهد.

ریسه فلکسی از لحاظ ولتاژ هم در ولتاژ 220 تا 230 ولت یا به صورت low voltage در ولتاژ 12 ولت DC تولید می‌شود.

انواع ریسه نئون فلکسی

کاربرد ریسه ئنون فلکسی از نمای داخلی و بیرونی تا تابلو تبلیغاتی

کاربرد ریسه نئون فلکسی بسیار گسترده است، این ریسه در نمای داخلی و خارجی ساختمان و تابلو‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود. در نمای داخلی ساختمان در زیر کابینت، سقف کاذب و گچ بری استفاده می‌شود. همچنین به دلیل نور خطی در راهروها، زیر اُپن و زیر پله‌ها کاربرد دارد.

ریسه فلکسی جزء نور یا چراغ‌های خطی است و به عنوان نور مخفی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ریسه منعطف به دلیل مناسب بودن برای فضای بیرونی در نمای بیرونی ساختمان هم کاربرد دارد. حتی در فضای بالکن و تراس با ترکیب چند گل خانگی هم می‌توانید، جلوه خاصی ایجاد کنید.

 کاربرد ریسه نئون فلکسی

ریسه نئون فلکسی برا فضای باغ، حیاط یا ورودی هتل هم کاربرد دارد. اما از ریسه فلکسی در استخر نباید استفاده کرد.

این ریسه مقاوم به گرد و غبار به دلیل انعطاف‌پذیری و مقاومت بسیار بالا در تابلوهای تبلیغاتی کاربرد دارند. این تابلو‌ها در فضای بیرونی قرار می‌گیرند. در داخل کافی شاپ یا رستوران هم به دلیل شکل پذیری بالا نئون فلکسی در اشکال مختلف از لوگو تا شکل ساندویچ یا لیوان قهوه هم استفاده می‌شود.

مشخصات ریسه فلکسی از ابعاد، تراکم تا ولتاژ کاری و فناوری بدون سیم

ریسه فلکسی ضخامت بیشتری به نسبت دیگر ریسه‌ها نوری دارد. ابعاد این ریسه خطی 6*12 میلی‌متر است و زاویه تابش 120 یا 180 درجه دارد. در بازار ریسه فلکسی در حلقه‌های 50 یا 100 متری وجود دارند و معمولا 5 متر به بالا به فروش می‌رسند.

ریسه فلکسی تراکم 120 چیپ در هر متر با حداقل سایز برش 2.5 سانتی‌متر است. معمولا از ال ای دی تک لاین 2835 زیر روکش PVC استفاده می‌شود.

مشخصات فنی ریسه فلکسی led

ریسه فلکسی low voltage با توان 10 وات و ولتاژ 12 ولت است. و ریسه high voltage با ولتاژ 220 تا 230 ولت با توان 5 تا 8 وات تولید می‌شود.

نحوه انتخاب ولتاژ ریسه برای کاربردهای خاص چیست؟ در مقاله نحوه انتخاب ولتاژ ریسه ال ای دی، نکات مهم برای انتخاب ولتاژ ریسه برای خواندن شما آماده است.

ریسه‌های ال ای دی نسل جدید از فناوری بدون سیم استفاده می‌کنند در بخش بعدی توضیح این تکنولوژی را بخوانید.

فناوری بدون سیم در ریسه نئون فلکسی

سایروکس در ریسه نئون فلکسی خود از تکنولوژی بدون سیم (Non Wired) استفاده می‌کند. در این فناوری دو رشته سیم از مدار حذف می‌شود. و از یک مدار 5 لایه برای انتقال انرژی استفاده می‌شود که امکان قطعی مدار را نزدیک صفر آورده است.

نسل قدیمی‌تر ریسه‌های ال ای دی از دو رشته سیم برای انتقال انرژی استفاده می‌کردند. مشکل این ریسه‌ها قطعی زیاد، چشمک زدن، عدم انعطاف‌پذیری، عمر بسیار پایین و تولید گرما بود.

فناوری بدون سیم در ریسه نئون فلکسی

این فناوری مزیت‌های زیادی مانند انعطاف‌پذیری بالا، صرفه‌جویی مصرف انرژی، عدم قطعی را دارد و مشکل گرما را حل کرده است. و مهم‌تر از همه این است که فناوری بی‌سیم، 2 برابر نسل قدیمی ریسه، روشنایی و لومن دارد.

شرکت سایروکس با ضمانت 24 ماهه خیال شما را از کیفیت راحت کرده است. ریسه‌های سایروکس در کنار قیمت منطقی حدود 25,000 هزار ساعت عمر مفید دارند. ریسه‌ها سایروکس مقاوم در برابر اشعه UV، نصب آسان و استاندارد سوکت را دارند.

برخی دیگر از مزایای استفاده از ریسه ال ای دی سایروکس به شرح زیر است.

  • عدم چشمک زدن و قطعی زیاد مدار
  • انعطاف‌ بالا در برابر پیچش و خمش
  • امکان استفاده از دیمر برای کنترل نور
  • استفاده از تراکم 120 چیپ در هر متر
  • شار نور یا لومن وات 2 برابری به نسبت نسل قبلی

شرکت سایروکس 24 ماه ضمانت بر روی ریسه‌های بدون سیم خود قرار داده است. ریسه‌های ال ای دی سایروکس گرید انرژی +A دارند.

شرایط استفاده از ریسه Neon Flex

ریسه Neon Flex دارای درجه حفاظت یا IP65 است. این یعنی این ریسه نوری ضد آب است اما مناسب استفاده در استخر نیست. و در برابر پاچشش آب که در فضای بیرونی وجود دارد مقاوم است. و مانع ورود هر گونه گرد و غبار می‌شود.

استفاده از محصول در محیط ها با دمای بالاتر از 45 درجه سانتی‌گراد منجر به کاهش قابل توجه طول عمر آن می‌شود.

سایز برش ریسه‌های نئون فلکسی 2 سانتی متر است

سایز برش این ریسه 25 میلی‌متر است در ضمن حتما از محل مشخص شده برش را انجام دهید. ریسه‌های شلنگی را با فاصله 2.5 سانتی‌متر از هم متصل کنید.

برخی دیگر از شرایط استفاده از نئون فلکسی به شرح زیر است.

  • استفاده از درپوش برای جلوگیری از برق گرفتگی
  • عدم استفاده از ابزارهای فلزی و رسانا برای نصب ریسه
  • عدم استفاده در محیط‌های اشتفال زا و قابل انفجار
  • عدم نصب ریسه در صورت آسیب دیدگی پوشش پلاستیکی

در فیلم زیر نحوه نصب ریسه نئون فلکسی را مشاهده می‌کنید.

اجزای جانبی ریسه فلکسی

لوازم جانبی ریسه فلکسی بستگی به ولتاژ کاری ریسه دارد. به طور مشترک سوکت اتصال ریسه و جهت حفاظت به بست و درپوش نیاز دارید. در صورت خرید ریسه 12 ولت علاوه بر موارد قبلی به درایور نئون فلکسی هم نیاز دارید تا برق ac را تبدیل به 12 ولت dc کند.

لوازم جانبی ریسه نئون فلکسی

در صورت خرید ریسه نئون فلکسی ریموت‌دار، به اداپتور مخصوص و کنترل هم نیاز دارید.

تفاوت ریسه نئون فلکسی با ریسه ال ای دی

ابتدا باید بدانید که ریسه نئون فلکسی در واقع نوعی ریسه ال ای دی است. اما با ریسه معمولی کمی تفاوت دارد. بارزترین تفاوت ایجاد نور یکدست و بدون نور نقطه‌ای در ریسه نئون فلکسی است. اصلا به همین دلیل، ریسه نئون فلکسی به دلیل نور نئونی و درخشنده در تابلو‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود.

نئون فلکسی ریسه جذاب و کاربردی

ریسه نئون فلکسی یک ریسه مدرن و کاربردی است. و با فناوری بدون سیم انعطاف زیادی دارد و کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده است. این ریسه به نسبت دیگر ریسه‌ها قیمت بالاتری دارد و در ولتاژ 220 و 12 ولت تولید می‌شود.

یکی از بهترین ویژگی‌های این ریسه تولید نور یکدست و یکنواخت است. که در کنار مصرف کم انرژی و بازدهی بالا بهترین گزینه برای ایجاد جذابیت است.

در این محتوا از چیستی، کاربرد، انواع و مشخصات ریسه فلکسی را بررسی کردیم. آیا باز هم راجع به ریسه نئون فلکسی چیست؟ سوالی در ذهن خود دارید؟ لطفا در بخش دیدگاه برای سایروکس، سوالات و تجربیات خود را ارسال کنید.

تمامی گروه محصولی سایروکس دارای گارانتی برای تضمین کیفیت هستند. مدت زمان گارانتی کلیه لامپ‌های LED سایروکس، 12 ماه و کلیه ریسه و چراغ‌های LED سایروکس 24 ماه از زمان خرید است.

خرید بی‌دغدغه ریسه ال ای دی ممکن شد! جهت خرید مستقیم لامپ و ریسه از کارخانه سایروکس به صورت کلی و عمده و دانستن قیمت ریسه ال ای دی با شماره 02188565788 تماس بگیرید. همچنین برای خرید تکی محصولات به صفحه نمایندگی سایروکس مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

.elementor-posts-container .elementor-post{ padding:12px !important; }